2006-02-15

幫曾寶儀開車門

曾寶儀响鏘鏘三人行大讚某男士(唔係佢男友)幫佢開車門﹐令佢覺得好受尊重。呢番話每日都有人講﹐原本唔值得提﹔令我意外嘅係連曾寶儀都咁樣講啊。佢間中會上鏘鏘﹐我對佢嘅印象全部都係來自呢個節目。我感覺佢係好關注女人嘅社會角色嘅。

因為一個人係女人而幫佢開車門﹐呢個行為將嗰個人係女性呢一面放响佢所有面向之前。「係女人」本身已經預設咗我要幫佢「開門」﹐本身先至係唔尊重嗰個人。高官、貴賓出入自然一樣有人幫佢地開車門。但係與其話係對呢個人嘅尊重﹐不如話係對個制度。佢係因為佢嘅身份﹐而唔係佢個人嘅本質而得到呢種待遇。

好多被認為係男士風度嘅行為﹐都係將一個個活生生唧女人表面化做「女性」﹐將一個身份變成一個不證自明嘅理由。同樣﹐「你係唔係男人來架﹖」呢啲說話都係。我並唔係為男人開脫﹐呢啲表面化一樣有加諸女人身上。點解女人﹐因為係女人﹐就要溫柔﹖要識煮飯﹖

點解連曾寶儀都鍾意有人幫佢開車門﹖究竟有冇女人唔係咁樣諗架﹖

我對一般人嘅回應係﹕因為我尊重你﹐先至唔幫你開車門﹔而對我提唔起嘅人﹐我就會笑笑口﹐好有風度咁做足全套。

4 comments:

Anonymous said...

曾寳儀喜歡有人幫開車門,不是喜歡“有男人因爲他是女的幫開車門”。

一如你說,制度製做了
“開車門=尊重”
的模式。

所以,結論只是曾寳儀喜歡受尊重,不必然是喜歡“因爲自己是個女的而受尊重”

我覺得開車門有點浪費時閒--如果司機在自己座位上,不是我一跳上車就可以開車/或是一停車我就可以走嗎?(大概是因爲我永遠都在趕時間罷)

kafailo said...

午飯後去咗三聯睇書﹐睇咗半本董橋﹐於是有〈幫曾寶儀開車門〉呢類董橋式標題﹕擺個人落去﹐加件騎里物件。

rururu said...

想起日劇《美麗人生》中,木村沒有特別對傷殘的常盤好,是因為「沒有在意妳的傷殘,所以不會因為妳的傷殘,而給于妳特權,可以要求要別人對妳好。如果因為妳傷殘而特別對你好,反而是在歧視妳」。
有時我會細味。好像挺有道理。但如果一日(大吉利是)我變了傷殘,別人不讓座給我,說是因為不想歧視我,我又會接受不了。

kafailo said...

對fa嘅回應﹕
你認為咁樣係唔係風度﹖

我覺得風度呢個詞語好難理解。